"אני ואני": לפיד בנאום אליטיסטי בוועדת חוקה

איתי גדסי 35 Comment on "אני ואני": לפיד בנאום אליטיסטי בוועדת חוקה

ראש האופוזיציה התייצב לדיון על עילת הסבירות בוועדת החוקה ונאם: "הייתי רה"מ, הייתי שר החוץ, הייתי שר האוצר. אני קובע שהחוק הזה יפגע במדינה". עוד אמר: "החוק הזה הוא תחילת הסוף של הממשלה"

לפיד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי הקריאה הראשונה: ועדת החוקה של הכנסת ממשיכה היום (שלישי) לדון בביטול עילת הסבירות, לקראת העברת החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בפתח דיון ועדת החוקה: "כמו שצוין פה אנחנו בימי בין המצרים, שלושת השבועות שבין הקריאה הראשונה, שבה הובקעו חומות ירושלים, לקריאה השניה והשלישית שבהן חרב בית המקדש. ובתשעה באב, אתה אדוני היושב ראש כמו רבים אחרים פה, אתה תלך לבית הכנסת, ושם ידברו על חורבן הבית, ועל שנאת חינם, ועל ביריוני ירושלים שורפי האסמים, ועל הדרך שבה התפרקות חברתית וערכית מובילה לאסון לאומי, וכל הזמן הזה בבית כנסת מצווה עלינו לבחון אם אנחנו לא מדברים על עצמנו.

"הלקח האמיתי של סיפור החורבן, של סיפור שורפי האסמים הוא שאנשים קיצונים אף פעם לא רואים ולא רוצים לראות את ההשלכות של המעשים שלהם. הקנאות מעוורת אותם והם מתעלמים מההשלכות שיש לכל מעשה מדיני. אנשים אחראיים עושים בדיוק את ההיפך והם תמיד בוחנים את ההשלכות של המעשים שלהם.

"מאז חרב בית המקדש, ועוד יותר מזה מאז הנס הזה העובדה שאנחנו בירושלים, בירת ישראל החופשית, יש שאלה אחת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו: מה ההשלכות של כל מעשה שאנחנו עושים וכל חוק שאנחנו מעבירים, מה יהיו התוצאות שלו? מה הוא יעשה לחברה הישראלית, לעתידה, לעוצמתה הפנימית, לאחדותה? מה החוק הזה שעליו אנחנו מדברים היום יעשה לביטחון ישראל, לכלכלת ישראל, ליחסיה הבינלאומיים של ישראל? האם החוק הזה יחזק את חומות ירושלים, או שהוא יפורר את יסודות החומה שמגינה עלינו?

"כל אדם שמגיע אל הוועדה הזו, לדיון הזה, אמור להביא איתו את מצבור הידע שלו, ולהגיד לפרוטוקול מה ההשלכות של החוק המונח בפנינו ומה הוא יעשה למדינת ישראל. אז אני מביא בפני הוועדה את הידע שלי: הייתי שר האוצר של מדינת ישראל, העברתי תקציב, ניהלתי משאים ומתנים עם חברות הדירוג, ניווטתי את המשק במים סוערים. אני קובע בפניכם שהחוק הזה יגרום לנזק כלכלי חמור למדינת ישראל, ויפגע בפרנסתו של כל אזרח ישראלי. כל אזרח ישראלי ירגיש את הנזק של החוק הזה בכיס שלו. אתם יכולים לחשוב שהחוק הזה שווה את זה, זו כמובן זכותכם, אבל העובדות הן עובדות – החוק הזה יפגע בכלכלה פגיעה חמורה.

"הייתי שר החוץ של מדינת ישראל. ניהלתי את יחסיה הבינלאומיים של המדינה. מול ארה"ב, מול האיחוד האירופי, שהוא שותף הסחר המרכזי שלנו. היתה לי הזכות לפתוח לנו שגרירויות באיחוד האמירויות, בבחריין, במרוקו. אני קובע בפניכם שהחוק הזה יגרום לנזק מדיני חמור למדינת ישראל. הוא יבודד אותנו, הוא יכניס אותנו למועדון המדינות המביכות, שהעולם נסוג מהן בצעדים זהירים.

"הייתי ראש ממשלת ישראל. בטחון ישראל ושלומה הופקד בידי. רק כשאתה יושב שם אתה מבין כמה לכל מעשה שלנו יש השלכות שקשה לאמוד אותן. איך הכלכלה משפיעה על הבטחון, איך הבטחון משפיע על יחסי החוץ, איך הדיון הזה פה, שנראה לנו דיון ספציפי וצר, ישפיע בסופו של דבר לרעה גם על המאבק בגרעין האיראני ועל תקציב החינוך של הילדים שלנו. אני קובע בפניכם שאם החוק הזה יעבור, הוא יהפוך את מדינת ישראל לחלשה יותר, עניה יותר, מבודדת יותר ומפולגת יותר.

"בהיותי אדם אופטימי, אני בוחר לקחת מתוך בין המצרים האלה לא רק את האסון. כי יש דבר אחד שאין להכחישו. אנחנו פה. חזרנו לירושלים. אין הרס שהוא סופי, אין אסון שאי אפשר אחריו לבנות מחדש. אין חשיכה שאי אפשר מתוכה לראות את האור. הדבר הטוב בחוק הזה, זה שהחוק הזה הוא תחילת הסוף של הממשלה הזאת הוא יוביל למפלתכם. מפני שעם ישראל הוא נצחי וממשלות הן זמניות – בממשלות שפועלות באופן כל כך בוטה וקיצוני נגד האינטרסים החיוניים של עם ישראל, לא ישרדו.

"דבר אחרון, אני רוצה לענות על העובדה שגם היו"ר וגם ושר המשפטים ציטטו כבר ארבעים פעם נאום שלי מ-2016, שבו דיברתי נגד מבחן האדם הסביר. אני קודם כל שמח לראות שאני האורקל המשפטי החדש שלכם, ושבעיניכם אני הסמכות בעניינים האלה. אז אם אתם מאמינים כפי שאמרתם על הדוכן שוב ושוב, שאני האדם הנכון לקבוע מהי הדרך לתקן את המערכת, אני מקבל עלי בהכנעה את התפקיד, והחלטתי הראשונה היא שנזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את החוק המבולגן, הרשלני והאלים, ואני מבטיח שנביא בפניכם חוק שיתקן את המערכת, ישמור על עצמאות בית המשפט, וגם לא יפגע פגיעה חמורה באינטרסים העליונים של מדינת ישראל".



35 תגובות

מיין תגובות
  1. 35

    היית. והיית והיית
    מה אתה עכשיו כלומניק אנרכיסט שתומך באנרכיה של השמאלנים שלך
    אתם עלובים שקרנים וצבועים

  2. 34

    עם אופוזיציה כזאת לא צריכים אוייבים

  3. 33

    עם אוייבים כמו האופוזיציה הזאת לא צריך אוייבים

  4. 32

    עם אופוזיציה כזאת לא צריך אוייבים

  5. 31

    תומכי נתניהו יותר ארורים ממחבלים עם דם על הידיים

    1. אין סינון לתגובות? איך התגובה הזאת מופיעה פה?
      אני מבקש מהמערכת להוריד אותה מיד

    2. את מסכן אני מרחם עליך טיפש

    3. אתה מסכן קטן וממורמר ואני מרחם עליך

  6. 30

    מצחיק שהכותרת הפוכה מהתוכן (אני לא מחסידיו של יאיר לפיד) – הוא דיבר בעיקר על אחריות ועל קיצוניות.

  7. 29

    מצווה גוררת מצווה- בזכות הרפורמה המשפטית לפיד מדבר על חורבן בית המקדש ובין המצרים. מעניין אותי אם הוא גם יצום בתשעה באב.

  8. 28

    הגיע הזמן ….ימי בין המיצרים… שתפסיקו לעודד מלחמת אחים…ובמקום לפזר רפש התחילו לחבר את העם… תזכרו את הסיקיריקים ושורפי האסמים של בית שני… כל התורה של לומדי התורה לא חיפתה על שנאת חינם….

    1. לא לנפתלי. לבואש של לפיד בן של ערב רב.היום אתה יודע שנמצאים בבין המצרים.ושאתה הוא זה שזורע שנאה בעם ה" עשה לנו נס שהציל אותנו מהממשלה שלך. עכשו תשבו בשקט מחוץ לממשלה הדעות שלכם לא מפחידות אותנו.תגידו תודה שבכלל מתייחסים אלכם.שונאי חינם לא יעזור לכם על אפכם ועל חמתכם.זה מה שה' רוצה.שביבי יוביל עד ביאת משיח בע"ה.תמשיכו להשתגע ברחבות כמו כלבים.

  9. 27

    אתם גדולים מהחיים,לכן מרשים לעצמכם לעמוד מול בורא עולם,ולשקר ללא בושה. "אני ואני ואני" זה מבית היוצר של משיחכם,ב. נתניהו.

  10. 26

    צריך להיות חכם ולא צודק עם הרפרומה מביאה שנאת חינם וקרע בעם אז מה צריך אותה! רק המשיח יכול לתקן את מלכות הרשעה וכי הרפרומה תעשה משהו? בנתים צריכים לשמור כמה שפחות שנאת חינם וכמובן חזרה בתשובה ואהבת חינם

    1. מה הקשר שנאת חינם פה???
      אין דבר כזה שבגלל שמישהו ישנא אותי על שאני עושה את הדבר הנכון- בגלל זה אני לא אעשה אותו.
      יש לנו מערכות מושחתות, הם פוגעות באנשים פרטיים ובמדינה כולה, אם יש חוטאים שמתנגדים לתיקון- בעיה שלהם, לא בעיה שלנו.
      זה לא שהרפורמה מביאה קרע, זה שאנשים אומרים "בוא נעשה קרע בעם עד שייכנעו לנו".
      אסור להיות עיוורים ולומר "עזוב אותך אמת, העיקר שיהיה שלום וכולם יהיו שמחים", יש דברים שהורסים את השלום וחייבים להילחם בהם.

      1. שלום לרב לפיד,מדוע הסתרת את ידיעותיך וחכמתך ובקיאותך בתורת היהדות והלכות האבלות,
        נכדתי התחילה ללמוד תורה בשנת הלימודים החולפת והיתה בכיתה ב'
        אבל הם עוד לא הגיעו לסיום בראשית,אתה כנראה העמקת בלימודך והגעתם לכתה ד'.
        לצערנו, מכיוון שלא סיימת לימודיך בבית הספר ופנית ללמוד להכות, אינך מודע לחשיבות של דיבור אמת
        ובמיוחד רק את האמת ואת כל האמת גם בבית המשפט וגם לבוחרים.
        אז אנחנו מודים לך על השיגיך בהסכמי אברהם והצלחתך בפתיחת דלת השגרירות. הצלחת גם לגנוב בעזרת בנט ומנצור את השלטון ובעזרת אחרים שרימו את בוחריהם גם להעביר תקציב.
        אנחנו יודעים שתמשיך לתקוף ושתעזר בחבורה שהמכנה המשותף שלה הוא שנאת נתניהו שנאת יהודים דתיים ושנאת דמוקרטיה אמיתית.

    2. ראשית ואחרית כל – ברור שרק משיח וגאולה.
      שנית, אני מחוייבת לאהוב כל אחד מישראל, ולהרבות אהבה בישראל. זה לא סותר את העובדה שאני כנראה אעשה מעשים שלא יהיו לרוחם של כולם.
      שלישית, ברמה העקרונית, כשברור שהאדם השני מפעיל עליך מניפולציות, אתה לא יכול 'להיכנע להן'. אם חברה היתה אומרת לבתך- "אם תעשי כך אני לא אהיה חברה שלך יותר", ו- "אני יודעת מה את מתכננת לעשות, את רוצה שאני אגיד לך כך וכך… ואז את תעשי כך וכך…" וכדו'. היית אומר/ת לה לנתק קשר.
      רביעית, גם ברמה ההיסטורית, לסיפור של קמצא ובר קמצא היה המשך… הוא הלך להוציא את דיבת היהודים רעה אצל הקיסר… שקלו להעניש אותו והחליטו ש'זה לא יראה טוב' ו'מה יגידו'. והסוף ידוע…

      שנזכה לעמוד בניסיונות הדור ולהיגאל בחסד וברחמים!

    3. ממש לא גן בפרנסה אתה אומר לא יעזור שום דבר אני עשיר בבית כי כולם גנבים? לא אתה עושה השתדלות אז לידעתך ההשתדלות המינימלית היא להעביר את הרפורמה ואז תאמין יהיה פרנסה לכולם כול הכסף שנגזל ע"י תאגידים יוחזר לציבור כולל זה שעל גז ענינו בכלל לא אמורים לשלם הרי יש לנו מצבור ועוד הרבה הרבה שקרים ופשעים שיש פו והכל איך שהוא מגיע בסוף למשרד המלוכלך ביותר במדינה שמתנהל כמו מאפיה שזה משרד המשפטים, כמובן גם משרד האוצר אבל כל מי שתפטר ממשרד האוצר נשר יעתור לבגץ לכן השלב הראשון הוא משרד המשפטים ואחכ יהיה אפשר לטפל בכל החצופים במשרד האוצר שחושבים שהם בעלי הבית על הכסף ולא הממשלה

      1. דיברי אמת אמר לפיד.
        ממשלות מתחלפות…חזקו ואמצו כי היום יגיע בוא הדת תופרד מהמדינה והכוח המשיחי הזה שרואים היום יוצא מחוץ לחוק …מה אז תגידו ?
        החרב מתהפכת לפעמים.
        בהצלחה.

        1. אתה עוד תירדוף אחרי הדתיים והמשחיים כי בלי תורה מה לעשות אין קיום לעולם אתה לא רוצה לנסות את זה וכשהחרב תוך לך יהיה כנראה מאוחר מדיי וחבל….

        2. אנחנו נסתדר כמו תמיד הבעיה שאתם לא יכולים להסתדר בלי התורה כי מה לעשות העולם לא יכול בלי התורה ואחכ נראה מי ירדוף אחרי מי. כנראה למדת גאווה מה היא מלפיד הנפוח והריק.

  11. 25

    היית כלומניק שמונה ע"י אחרים ולא בבחירת העם. ונישארת כלומניק עם פה גדול והסתה פרועה…אז כל ההייתי שלך שווה בדיוק לתח….

  12. 24

    טוב מאד שיש מחאה אבל לא אלימה ולא עם חסימת כבישים ולא בנמל התעופה. מחאה שמפריעה לסדר הציבורי. זו מחאה פסולה

  13. 23

    אז למה השמאל שורף את האסמים – לא רק מילולית אלא מעשית?

  14. 22

    האוי, האוי ,האוי ,הוא יכול רק לנבוע האפס של לפיד

  15. 21

    הייתי והייתי ובסיכומו של דבר עברת בתפקידים האלו בלי לעשות דבר!!!!
    הגמד יכול לעשות רושם על נשות ישראל המיוחמות ללא הן הוא לא עובר את %% החסימה!!!!

  16. 20

    לפיד יום אחד המצביעים שלך יבינו שאתה אדם חלול, ריק מתוכן שמדבר בקלישאות. מזגזג לפי כיוון הרוח ובלי עמוד שידרה. צא לנו מהחיים, תן למקצוענים לעבוד ותשדתל לא להפריע.

  17. 19

    לפיד ליצן שקרן מסית לא מגיע לו אפלו מנדט אחת אבל הוא יודע לתגרף חחחחח

  18. 18

    אתה ואתה ואתה אז…
    אתה כלום ושום דבר
    אתם סתם עוד אוכל חינם שמלאני
    אתה אחד מאלה שעלהם נאמר "מחריביך ממך יצאו"
    אתה צריך לעמוד למשפט על כך שהפקרתה את שדות הגז בגבול הצפוני
    אתה צריך לעמוד למשפט על כל מה שעשיתה , שאתה עושה ושתעשה להחריב את המדינה ולהביא לשפיכת דמים לכאורה במלחמת אחים ולחורבן הבית
    אז אתה כלום ושום דבר קח את אשתך שב תחת עץ הקוקוס בתאילנד ושחרר אותו ממך יאאאאלה לך

  19. 17

    בן אדם ללא השכלה צועק הייתי הייתי והייתי…

    אדוני! לא לחינם היית היית היית…

    מי ששם את מבטחו בהבלו לא נופל רחוק ממנו…

  20. 16

    אתה כלום..ותסדר את העניבה.כי השאר זה אגו של ג'וק בגוף של קרנף.

  21. 15

    ב"ה
    לכבוד התינוק המגודל שלום וברכה.
    אנחנו מבקשים להפסיק להביא בנאומים הנמלצים שלך דוגמאות לא רלוונטיות ובמיוחד לא להאריך בהן. הן מטריחות את השומעים, מאריכות בחינם את זמן העברת המסר הברור מלכתחילה וכלום, שום דבר לא מחדשים – פשוט כלום!!
    כל התפקידים בהם כל כך חשוב לך להשוויץ בהם רק מראים בכמה קלילות וקלות דעת מסוכנת אתה מקדיש לכל הדברים החשובים האלו, כמה לדעתך הם עוד שורה בקורות חים ולא תפקידים של חים ומוות, שבהם גילגלת את המקום בראשו ניסית לעמוד אל פי הפחת, דרכת עליו כדי להתגבהה ולהוסיף לעצמך כמה מטרים של כבוד מעבר למה שמגיע לך ולמה שאתה באמת שווה.
    מספיק להתגדל על חשבון האנשים האמיתים. הגאווה והיהירות האלו לא יתנו לך כלום, ובעיקר לא לנו!
    הית שר חוץ ואחר כך רש"מ שטס לחו"ל בכל הזדמנות, אפשרית ולא אפשרית, ומפקיר את הארץ לכל הבעיות בהן היא נמצאת בכל אופן, בלי להתיחס לדעות חשובות של אנשים שמבינים והדגישו שהנסיעות הן טעות ובעי'ה.
    פשוט נוסע בלי הפוגה, בלי מחשבה מקדימה.
    הטיסות שלך לחו"ל, ראוותניות ומלאות רושם מיותר, הוצאות מטורפות של האדם המנותק מהעם שמתענין רק בנוחות שלו ושל חבריו, כחסידה המרחמת רק על קרובות לה. ולא נאמר מקינאה – כי אני אוהבת את ארצי האהובה ולא רוצה לצאת ממנה כי ב"ה זכיתי לראות את היופי והקדושה והעוצמה שבה ולא מוכנה להמיר אותה בשום הנאה אחרת, בתקווה בע"ה להמשיך כך.
    מבחינת משרד האוצר – העברתם בלי בושה העלאות מחירים כואבות וקשות שפגעו בכלכלה בלי בושה.
    אנשים שהתמודדו עם קושי כלכלי בינוני הוספתם להם קושי עצום ואנשים טובים קרסו מול עינינו כי ההתמודדות עברה שלב והם לא יכלו להתמודד איתה!
    פגעתם בלי בושה בביטחון, ובנוסף לעירעור הביטחון האישי של תושבי הארץ כששונאינו ורודפי נפשנו הפכו לחברי הממשלה שלנו! לא התבישתם לכפות עלינו מצב ביטחוני מעורער ביותר, לתת לאויבינו להיכנס למקומות הכי עמוקים, חסוים ומסוכנים ולא התבישתם מאף אחד!!
    הורדתם את הכבוד הלאומי של ישראל בעיני השכנות עם וויתורים מבישים ללא אישור העם, נתתם את גבכם לטפיחות שכם ממנהיגי העולם כאילו בכך תלוים חיכם וחי'י העם לדבר התלוי באהבת העולם חלילה.
    רק דבר אחד אוכל לומר לשיבחכם – שנתתם לצה"ל לעשות את תפקידו נאמנה ולפחות בכך ניסיתם והשתדלתם לא להתערב, לא שבאמת הצלחתם בכך כי עמדתם להצטלם עם חילים למרות שהדבר אסור בהחלט כתעמולה פוליטית!
    וכל ההתנהלות שלכם היא פשוט ב ו ש ה !!!
    וכעת נשאת נאומים נמלצים מלאי הטפה לרע ושנאה, לעשות פירוד בעם ולהמשיך עם הטעות אפילו שאתה רואה למה היא גורמת. אתה הרסת את המדינה בקלות דעת! זו רשלנות והיא חטא. כי חי'י כל תושבי הארץ היו תלוים בידך, כולל הנכים, הילדים, המוגבלים, ההורים, המבוגרים וכל האנשים עם הבעיות המורכבות יותר או פחות, המתמודדים עם קשי פרנסה, תחבורה, עבודה ומה לא ואתה לא התענינת בכלל במה שיעשה טוב לתושבים שהונחו בידיך הלא ראויות. ואתה פשעת!
    כעת, רואים ב"ה ממשלה מתואמת, מסונכרנת זו עם זו, אנשים מוותרים על האגו הפרטי כי הדבר החשוב ביותר הוא ההצלחה ולא אני!
    כשאתם היתם בממשלה התחלתם לחלק מינוים כמו לחמניות, רק כדי לקנות ציות.
    ודאי שזה כואב לכם ותרגישו כישלון, ואתם עוד מנסים לחפות עליו עם המשפט הכי מקומם, מכוער ומסית שיש –

    נמשיך להחרים את נתני'הו!.
    זה מרגיש גן ילדים, את מי נחרים ועם מי נשתף פעולה?
    הכל אינטרסים והכל ענין של נוחות ואגוצנטריות וכבוד אישי ולא מענין אתכם שום דבר מעבר לזה.
    אתם רואים את ההצלחה, האחדות הממשלתית סביב הדבר החשוב ביותר – טובת העם. וכמובן מתחילים לחשוב איך נצליח להפריד.
    אז מכל הנאום הזה – לא הראיתם אפילו שאתם שונים מכל הסיקריקים.
    כלומר כמובן ניסיתם להראות. אבל אנחנו קונים מעשים ופחות משיכת תשומת לב ודיבורים.
    פשוט תפסיקו עם הדיבורים, עם הובלת החרם, עם פירוד ושנאת חינם.
    פשוט מבהיל לראות בן אדם שמדבר על עצמו, מילה במילה מה שאנחנו מאד רוצים לומר לו, מזועזעים מדבריו וממעשיו הרעים והוא בלי בושה עומד ומדבר על אותם המעשים הרעים בדיוק, על הוסלת שנאת חינם, דיבורים מפרידים ולא להתאחדות, ומנסה להפיל בנאום נמלץ עתיר מילים ריקות חלולות וחסרות טעם על מעשיו ו"הישגיו כביכול".
    מספיק. עיפנו ממך. מספיק.
    רד מהבמה ותפסיק להסית.
    זה הכל.

  22. 14

    עוד אחד שחושב שיש לו ניסיון אחרי יומים…